Selasa, 6 Mac 2012

Tanam anak limau kasturi.



    Dua hari lepas semasa program pentandingan Marhaban, ada juga jabatan pertanian memberikan anak anak benih limau. Isteri aku ada juga mendapat 2 pokok anak limau tersebut dengan bajanya sekali. Puas memikir di mana hendak menanamnya, penyudahnya aku tanam saja dekat tepi rumah dapur sempadan rumah jiran sebelah. Harap harap elok lah ianya hidup nanti. Kalau berbuah pun senang mengambilnya, dekat saja dengan dapur. Semasa program hari sukaneka warga emas dulu, aku ada juga mendapat satu benih limau macam tu. Dan sudah pun aku tanam di tepi rumah sebelah bilik tidur utama aku. Nampaknya dah hidup tu, tinggal lagi nak bela saja supaya ia terus hidup dengan subur.
   

 Kerja luar dah tak ada ni, apa lagi nak buat. Pagi berjogging, lepas tu buat lah apa apa kerja di luar rumah, berkemas sampah ke atau sebagainya. Dah agak penat baru masuk kerumah rehat dan mengadap laktop. Nak melepak lepak di mana2 aku tak reti. Kalau keluar pun hanya jika ada hal sahaja. Kalau tidak duduk sajalah dirumah, tak kemana mana. Gitulah rutin harian ku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan