Rabu, 21 Mac 2012

Dapat senaskah Tafsir Aq-Quran dari Felda



    Semalam petang 21 mac 2012, aku ke pejabat untuk mengambil duit pendahuluan pendapatan Felda. Biasanya tak pernah pun aku tahu, hari hari tu ada pandahuluan atau ada gaji, pandai2 sendiri saja mancari maklumat. Tapi semalam tu baiknya lah pegawai Felda tu siap telefon ke rumah bagitau pendahuluan sudah keluar, tolong bagitau kawan kawan dan datang segera untuk mengambilnya. Aku tengok jam pun dah hampir pukul 4.00ptg, aku pun segera pergi. Mimang tak ramai pun orang lagi, munkin masih ramai yang belum tahu. Sesudah ambil pendahuluan, salah seorang lagi pegawai memanggil dan membagi bagikan tiap seorang senaskah Tafsir Al-Quran yang begitu tebal. Hati aku pun tertanya tanya, apahal pulak Felda nak bagi buku tafsir ni. Aku pun tanya pegawai tu. Pegawai tu jawap, ini Wilayah yang nak bagi, mimang semua orang Islam di baginya suruh baca katanya. Kalau bagitu terima kasih lah banyak banyak. Aku pun tandatangan dan mambawa pulang senaskas Tafsir Al Quran dengan senang hati. Cadang nak kekedai pun tak jadi, terus balik saja dulu. Alhamdulillah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan