Rabu, 14 Mac 2012

Buatkan kandang pelastik anak2 lada.



   Pagi ini aku tak kerja di mana mana. Lagi pun cuaca masih mendung dan hujan renyai2 sahaja. Terfikir oleh ku nak buat sesuatu. Aku potong potong kerat 2 setiap bekas botol minyak masak 5 kilo. Dan aku sarungkan botol2 berkerat itu ke anak anak lada yang telah bini aku tanam beberapa hari/minggu lepas. Subur nampaknya anak2 lada itu, maklumlah tanah bawahnya baru aku tambak beberapa bulan yang lepas. Tujuan aku buatkan sarung itu ialah supaya, bila aku nak mesin rumput nanti, tidaklah tertebas anak lada itu. Lagi pun buat begitu senang nak membaja dan menjaga anak lada itu. Nampaknya pun lebih kemas. Harap harap hidup subur dan berbuah lah semua lada lada itu nanti. Dapat juga kurangkan kos perbelanjaan dapur, tak perlu lagi membeli cili api.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan