Sabtu, 10 Mac 2012

Program berkhatan beramai ramai.



    Program ini sebenarnya telah pun berlangsung semalam pada hari Sabtu 10 Mac 2012. di Surau Felda SH 01. Program di jayakan bersama JKKR SH 01 dengan pelajar serta kakitangan Kolej Universiti Siver Jaya (CUCMS). Di dalam program ini aku Cuma terlibat dengan pengambilan anak2 angkat dari pelajar kolej tersebut. Program bermula pada petang Jumaat lagi dengan kehadiran pelajar2 sebanyak 2 buah bas, dan di agihkan agihkan kepada beberapa keluarga angkat. Hanya 3 keluarga luar dari Sh 01 yang terlibat termasuklah aku. Isteri aku yang mengambilnya pada  petang Jumaat itu seramai 4 orang perempuan. Pada sebelah malamnya di adakan majlis kenduri bacaan Yasin dan Doa Selamat di adakan di surau tersebut.
    
 Pagi Sabtu semalam adalah majlis peresmian yang di sempurnakan oleh DUN Serting YB Dato’ Shamsul Kahar. Seterusnya acara mandi bomba kepada 38 anak anak yang akan di khatankan. Aku tidak dapat menunggu lama di situ, kerana ada satu lagi program yang lebih penting bagi aku di Dewan SHK yang bermula jam 10 pagi. Harap2 majlis berkhatan berjalan dengan jaya dan sempurnanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan