Sabtu, 17 Mac 2012

Kenduri kahwin Hamizah.



    Sabtu, 17 mac 2012. jam 9.30pagi lagi aku dengan isteri dan seorang anakku mula bergerak ke Seremban bagi menghadiri majlis perkahawinan salah seorang anak angkat aku yang bernama Hamizah Abd Aziz. Perjalanan mengambil masa lebih kurang 2 jam untuk sampai. Nak menuju ke kawasan taman tu tak lah sesusah mana, jalan biasa saja, ia itu di depan sikit pada simpang penutup lebuhraya Likas di Seremban. Sesudah masuk ke taman tu yang terpusing pusing untuk mencari Jalan Semarak 21, Taman Panchor Jaya. Setelah puas berpusing pusing, berhentilah sekejap, dan bertanya pada salah seorang penduduk di situ. Dia pun tunjukkan. Rupa rupanya plan yang tertulis di kad itu agak berbeza dengan keadaan sebenar. Dalam kad masuk arah kanan, tapi sebenarnya masuk simpang kiri. Alhamdulillah jumpa juga akhirnya. Tengok jam pun dah hampir pukul 12 tg. Tuan rumah menyambut ketibaan kami dan terus mempelawa untuk jamuan makan. Apa lagi ambil sajalah makanan, memang perut pun sudah terasa lapar.
     Lepas makan rehat lah seketika. Dengar pengumuman juru acara, majlis persandingan di adakan jam 1.45 petang. Nak tunggu rasa lama lagi. Aku suruhlah isteri aku masuk sekejap kerumah pengantin untuk berjumpa pengantin. Pengantin sedang bersolek, tak dapatlah berborak sangat. Dan bini aku pun meminta izin untuk pulang lebih awal. Jam 1.00ptg kami pun beransur pulang. Apa apa pun kami semua mengucapkan SELAMAT PENGANTIN BARU untuk Hamizah dan pasangannya Hazamuddin. Semuga berbahagia dan kekal untuk selamanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan