Khamis, 22 Mac 2012

Baiki lampu lampu.



    Setiap kali nak buat kenduri barulah lampu2 ini di keluarkan. Sejak bulan 12 tahun lalu ianya tersimpan di dalam stor blok 4. semut dah bersarang di dalamnya, mentolnya pun dah kelabu berhabuk. Pagi ini ada kesempatan aku membersihkannya. Betulkan mana wayer yang terputus dan test semuanya. Alhamdulillah, semuanya ada lapan buah boleh menyala semula. Minggu depan ada jiran blok nak buat kerja kenduri kahwin anaknya. Sudah tentunya lampu lampu ini di perlukan. Lampu ini adalah milik aku, bukan milik blok. Walaubagaimana pun setiap kali ada ahli blok yang nak menggunakan lampu lampu ini, aku akan memasangkannya, secukupnya nya memenuhi semua balai yang ada. Dan semuanya ini hanya Free sahaja, tanpa bayaran sewa. Ini adalah merupakan sumbangan iklas dari aku.

     Selalunya kalau kenduri besar besar tidak cukup 8 buah lampu ini. Aku tambah lagi dengan lampu lampu jenis U kecil putih 20waat. Lampu lampu jenis baru ini senang di pasang, tak banyak ragam. Cuma memandangkan sayangnya dengan lampu lampu lama ini, akan aku terus menggunakannya, selagi hayatnya ada.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan