Isnin, 23 Januari 2012

Jogging, sampai terkopak tapak kasut.



    Seperti biasa pagi pagi aku berjoging bersama isteri aku. Tapi pagi ini setelah separuh perjalanan, agak sukar sikit berjalan kerana sebelah tapak kasut ku dah nak tetanggal, dah melambai lambai. Terpaksalah perlahankan langkah dan penuh hati hati. Jangan sampai tertanggal terus. Kalau dah tanggal, jawapnya berkaki ayam lah sebelah kaki. Lagi pun kasut tu dah lama, rasanya dah lebih setahun kut. Dan bukannya jenis yang mahal, kasut murah jee, belas belas ringgit jee. Memang patut pun ia nya akan tanggal. Dah sampai ajal nya. Tapi aku tak kisah pun itu semua. Hati aku puas juga hari ini dapat berjalan mengikut trek yang biasa ku lalui.
    Kebetulan pula hari ini anak ku nak keluar ke pekan Bahau. Apa lagi aku pun kirimlah pada dia untuk beli kasut baru. Tak tau lah ada ke kedai yang bukak sempena Tahun baru Cina ni. Kalau tak ada kedai cina yang bukak, tak dapatlah esok aku nak berjoging lagi, kena cutilah untuk beberapa hari sebelum dapat kasut baru. Nak pakai seliper jee, tak sedap pulak, di buatnya putus tali seliper, haaa, kena berkaki ayam juga. Lagi parah. Aku harap harap adalah kasut baru untuk esok.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan