Rabu, 16 November 2011

Penerangan untuk Tanam Semula sawit

     Petang tadi baru berlangsung majlis penerangan untuk tanam semula sawit bagi rancangan SH 04. Ini kali kedua yang mana penyampai utamanya ialah Pengurus Rancangan SH 04 sendiri. Bagi aku dah tak ada apa apa masalah bab tanam semula ni. serah saja sepenohnya pada Felda, dah sudah pun aku tandatangani surat perjanjian tanam Semula tersebut.
      Hanya ada seorang dua yang tak faham2, atau sengaja tak mau faham untuk mengeruhkan suasana majlis tadi. Berkali kali Pengurus memberikan keterangan, tapi tetap di bangkang dan di persoalkan oleh mereka ni, aku pun tak faham kenapa mereka ni berperangai begitu. Susah sangat kah ikut Felda ni. kalau rasa susah, tak usah ikut Felda, carilah jalan sendiri jika itu menyenangkan. Felda tak ada masalah.
      Bagi aku, tidak ada lain di dunia ini yang lebih baik dari Felda. Felda lah yang telah banyak merubah hidup aku, dari susah dahulu, hingga dapat mengecapi kehidupan terbaik yang aku nikmati sekarang. Bersyukur banyak2 pada Allah, dan berterima kasih banyak2 pada Felda

Tiada ulasan:

Catat Ulasan