Rabu, 9 November 2011

NoteBook untuk Nana

     Dua hari lepas aku bawalah anak aku tu ke Bahau, cadang utamanya nak buatkan buku/kad akaun BSN, setelah di serahkan Maykad dia, komputer dah tak boleh baca, dah rosak rupanya. Pegawai bank tu nasihatkan pergilah ke JPN dulu, gantikan maykad itu dulu baru boleh nanti buat kad bank BSN.
     Keluarlah aku ngan anak aku tu mencari pejabat JPN di tempat lama, rupanya dah pindah ke tempat baru, Satu hal juga mencari. Dah jumpa buatlah mykad baru dgn bayaran rm10.00, katanya tunggu lah 3 minggu nanti baru siap.
      Kemudian pergi pula ke kedai menjual komputer, belek2, tanya2 taukeh tu, berkenan pula dengan notebook kecil jenis ACER dengan harga rm899.00. Hendah sangatlah Nana. Jadi aku hulurkan kad Visa Maybank aku sebagai pembayaran cash. Ada pula tu di bagi hadiah, satu mouse, satu kipas, satu earpone dan beg sarung notebook itu. alhamdulillah. Aku harap pada Nana jagalah notebook tu baik2 dan gunakan lah ia ke jalan yg baik juga.
      Nana pun dah berjanji akan bayar pada ayah setiap bulan rm100.00 secara ansur. Tentang broadband nya, aku bagi pinjam untuk modem prepaid Digi tu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan