Isnin, 21 November 2011

Bola; Malaysia bertemu Indonesia

      Sebenarnya aku bukan minat sangat dengan bola ni. Tapi malam tadi entah lah kenapa aku sanggup menonton nya sehingga habis. Terasa pula seronok nya. Tetapi pada awal permainan, baru 5 minit, Indonesia sudah menembusi gawang Malaysia, dah terasa kendur hati ini. lebih kurang 10 minit kemudian 1 gol lagi di jaringkan nya. Aku sungguh kecewa, terus saja aku tutup TV dan tinggalkan untuk solat Isyak.
       Setengah jam kemudian aku bukak balik TV, aku perhati kat penjuru atas tu, Malaysia 0, Indonesia 1, tertanya tanya juga hati ini. Apakah gol ke dua Indonesia tadi tak di kira.......... aku tak tau sebab dah tutup TV. Baru beberapa minit menonton, Malaysia pula membuat jaringan gol. Tersentap aku bangun dan mula kembali bersemangat. Ya aku benar2 bersemangat untuk menonton sehingga habis kerana kedudukan sekarang sudah 1 sama. Hati aku berharap sangat Malaysia akan menang.
       Sampai habis perlawanan, kedudukan tetap sama. Di tambah lagi masa setengah jam, pun masih sama 1-1. Akhirnya sepakan penanti. Makin berdebar debar rasanya hati. Paling berdebar sepakan Malaysia yang ke 5 (terakhir). kalau masuk......menang, kalau tak masuk........... kalah. Dan akhirnya Malaysia dapat juga menembusi gawang Indonesia itu. Syukur Alhamdulillah..... dapat juga Malaysia membawa pulang pingat Emas, yang amat2 berharga itu. Tahniah & Syabas kepada pasukan Harimau Muda Malaysia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan