Selasa, 10 April 2012

Jumpa Dr Pakar di Kuala Pilah.



      Selasa, 10 April 2012, seawal jam 7.40pg sudah mula bergerak dari rumah menuju ke hospital Kuala Pilah. Bini aku yang nak buat pemereksaan dengan doktor pakar sebab tangannya selalu kebas kebas, kekadang sampai tak berasa. Kononnya nak cepat dapat giliran awal. Sesampai di sana nak parking kereta pun susah, dah terlalu jauh, penghujung sekali. Orang jangan cerita laa, begitu ramainya kali ini. Tersangatlah boringnya aku menunggu. Letih dah duduk membaca Sinar Harian sampai berulang ulang. Sesekali terlelap mata menyandar di kusyen kayu tu. Nak ke kedai makan pun sorang2 rasa malas. Nak merokok memang tak boleh di dalam kawasan hospital. Jadi tahan jee lah. Apa tak boring nye. Sesekali aku bawalah berjalan jalan keliling bangunan hospital. Dan ada juga aku cuba berjalan di atas batu refrasi tanpa memakan seliper. (kaki ayam jee). Lama lama rasa tak tertahan pulak, sakit2 kaki menahan memijak batu berbenjol benjol. Tapi bagus juga kalau di amalkan berjalan di situ, keluar angin dari badan, sendawa tak berhenti sampai letih sendawa, tinggal lagi segan ada orang yang perhati.
      Tungu punya tunggu hampir jam 1.00ptg baru bini aku keluar, api lagi teruslah menonong arah ke kereta dan terus balik jee. Tapi singgah Bahau pulak, beli ikan/sayur sikit kat Econsave dan yang ianya nak makan tengahari dulu. Dah terlewat ni, perut perlu di isi dulu. Alhamdulllah.... kenyang makan di Restoren bunga Raya tu. Balik2 sampai rumah dah jam 2.45 petang. Apa lagi mandi, solat dan rehatlah lelap sekejap.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan