Isnin, 23 April 2012

Bersihkan rumput semak di bawah ubi.



    Isnin, 23 April 2012, balik dari jogging pagi tadi aku terus ke belakang paya membawa cangkul dan parang untuk menebas dan membersihkan rumput2 yang dah menjadi semak tumbuh di bawah dan sekitar ubi ubi yang aku tanam sebulan lalu. Terasa cepat sangat pulak semak rumputnya menyelaputi ubi itu. Terasa juga letihnya aku menarah dengan cangkul semak2 itu, padahal bukannya banyak sangat pun ubi yang aku tanam. Alhamdulillah.... bersih sudah nampaknya. Ada pula pokok labu yang hidup di semak itu, bukan main subur, lebar2 daunnya. Aku kemaskan sahaja sebaiknya. Harap2 berbuahlah labu itu nanti. Dan ubi ubi tu munkin juga 3 atau 4 bulan lagi baru berisi. Kena sabar sajalah menunggu untuk makan ubi kayu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan